راهنمای گام به گام 5s

معرفی کتاب راهنمای گام به گام پیاده سازی نظام آراستگی محیط کار 5S

پیشگفتار:

5S به یکی‌از محبوب‌ترین فعالیت‌های بهبود در کارخانه‌ها، دفاتر و مغازه‌های کوچک در سراسر آمریکا تبدیل شده‌ و در بهبود هر عملی ساده و موثر است.

با وجود محبوبیت آن ، تعداد انگشت شماری کتاب وجود دارد که نحوه انجام 5S را توضیح می‌دهد. دیوید ویسکو ، مربی و مشاور کهنه کار 5S وارد کار شده است تا بتواند با کمک کارنامه “نحوه کار” خود و کتاب Made Easy 5S ، این خلا را پر کند. با دنبال کردن مراحل درک آسان این کتاب ، هر کسی می تواند یک برنامه 5S را در محیط کار خود شروع کند. به علاوه، ویسکو لیست های چک ، فرم ها و راهنماهای منابع را ارائه داده است. تقریباً هر آنچه شما نیاز دارید در اینجاست.  او به شما نشان می دهد که مواد مورد نیاز خود را از کجا تهیه کنید.

از این لحاظ ، ویسکو مراحل ساده و قابل درک روند پیاده سازی 5S را می گوید. چک لیست کارهایی که باید انجام شود. لیست هایی از مواد مورد نیاز شما و مکان تهیه آنها. در واقع، 5S آسان ساخته شده است.

پس چرا منتظری؟ دیوید ویسکو، 5S را برای شما آسان کرده است. شروع کنید!

مقدمه مؤلف:

چرا این کتاب را نوشتم؟

من اولین بار در مورد نظام آراستگی محیط کار 5S بیش از یک دهه پیش ، هنگام کار در یک کارخانه تولید کننده جهانی تجهیزات پزشکی در ماساچوست ، اطلاعات کسب کردم. همیشه به‌عنوان یک فرد سازمان‌یافته شناخته می‌شدم و بخشی که با تیمم اداره می‌کردم، بی عیب و نقص و زیبا بود. وقتی از فرصت های پیشرفت اضافی که 5S می تواند برای ما به وجود آورد مطلع شدم ، مرا مجذوب خود کرد. من چندین کتاب خواندم (وبلاگ‌ها هنوز چیز خاصی نداشتند) و گوگل در آغاز پروسه انفجار و  اطلاعات موجود در آن زمان، تا حدودی محدود بود.

از آن‌زمان من در 5S مشغول مطالعه، یادگیری ، پیاده‌سازی ،عدم موفقیت و تلاش دوباره بوده‌ام تا اینکه سرانجام بهترین روش‌های لازم برای یک برنامه موفق 5S را فهمیدم. چند کتاب خوب در این زمینه وجود دارد اما هیچ کدام مانند کتابی که در دست دارید ، ارائه نشده اند.

من تمام یادگیری ، تحقیق و موفقیت خود را از دهه گذشته گرفته ام و آن را در این کتاب کار ساده ، قابل پیگیری و گام به گام، گردآوری کرده‌ام و اطمینان دارم که اگر مراحل ذکر شده را در کتاب راهنمای گام به گام پیاده سازی نظام آراستگی محیط کار 5S دنبال کنید ، خواهید دید که 5S برای شما آسان شده است.

کتاب 5s معصومه لطیفیمقدمه مترجم :

به‌عنوان یک فرد در‌اجتماع، با ظاهری آراسته یا با ظاهری ‌ژولیده، نوع نگاه‌ها به ما متفاوت خواهد بود. نظم و زیبایی توام با سادگی ناشی از‌آن، از جمله فاکتورهایی است که حس خوب را به هر‌کس منتقل می‌کند . حال در فضای کسب و کار، نگاه‌ مشتری به ظاهر کسب ‌وکار ما چه ‌خواهد ‌بود؟ قطعا مشتری از‌روی ظاهر محیط ‌کار درباره کیفیت خدمات و محصولات ما قضاوت می‌کند. فرقی نمی‌کند کلینیک یا گاراژ تعویض روغن یا کارخانه تولید ‌رنگ یا یک ‌فروشگاه پوشاک باشیم. آراستگی ظاهری برای جلب نظر مشتری، اولین و ساده‌ترین دلیل ضرورت اجرای سیستم آراستگی در محیط کار شماست.

با توجه به اینکه اکثر سازمان‌ها پروژه‌ نظام‌آراستگی محیط‌کار (5S) را پیاده‌سازی و بعضی رها نموده‌اند، با تیمی از افراد با انگیزه و خلاق ثابت کرده‌ایم که می‌توان 5S را در سازمان به بهترین شکل ممکن نهادینه کرد. باور ما این است که در حال حاضر پیاده‌سازی 5S در سازمان ، بروزترین و اساسی‌ترین اقدام، در راستای بهبود کیفیت است.

در راستای درک بهتر مفاهیم 5S و آشنایی با یک روش گام به گام و ساده در خصوص پیاده‌سازی آن‌، به نمایندگی از تیم 5S-SYSTEM تصمیم گرفتم کتاب کاربردی راهنمای گام به گام پیاده‌سازی نظام آراستگی محیط کار 5S را ترجمه و به همه علاقمندان این حوزه تقدیم نمایم. امیدوارم پس از مطالعه این کتاب با جدیت و انگیزه بیشتری به ایجاد نظم و آراستگی در سازمان‌ خود اقدام نمایید.

در صورتیکه مشاوره ای در خصوص اجرای 5S  داشتید تیم 5S-SYSTEM.com با افتخار آماده همکاری در این خصوص می‌باشد. جهت ارتباط با ما یا سفارش کتاب راهنمای گام به گام پیاده‌سازی نظام آراستگی محیط کار 5S از طریق ایمیل fives.npm@gmail.com  و یا شماره تماس و واتساپ 09032006707 اقدام نمایید.

معصومه لطیفی

تابستان 1402

امتیازدهی

۲ دیدگاه

  • باسلام
    اطلاعاتی در مورد مشخصات اولیه کتاب و نحوه تهیه آن می خواستم .

    • با درود. لطفا با شماره سایت (09032006707) تماس بگیرید یا به شبکه های اجتماعی ما به آدرس 5s_system پیام بدهید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *